недеља, 26. јануар 2014.

Kako bojama za staklo oslikati stakleni predmet - deo drugi

Imala sam baba-tetku profesoricu srpskog jezika i književnosti Danicu Mitić Todorović - Dacu koja je bila samica i puno je pažnje poklanjala na umetnine, antikvarne predmete i putovanja. Imala je neobičnu staklenu lampu koju joj je oslikala neka beogradska umetnica još davnih osamdesetih. Na drugoj godini studija arhitekture '97. od par studentskih kredita obezbedila sam svoj prvi komplet boja za staklo i ostali pribor, i svojim prvim koracima se pohvalila baba-tetki. Rekla mi je nešto u fazonu da do god ne završim fakultet to što pravim se ne zove umetnost. Sada iza sebe imam 17 godina rada sa staklom, fakultetsku diplomu, ozbiljne kurseve rada sa staklom, čak i par samostalnih izložbi ali nemam Dacu da zajedno razmotrimo moj slučaj iz početka.
Analogna fotografija zgrade Univerziteta u Bristolu foto aparatom PENTAX

Ovo su nasumično odabrane zgrade iz Bristola koji me je impresionirao nečim što se u urbanizmu zove GENIUS LOCI ili "duh mesta". Grad koji je zaljuljao likove poput pevača grupe The Stranglers, Tricky-ja, i benda Massive Attack... Najšarmantniji grad u koji sam ikad do sad zavirila, lep čak i u oktobru. Lepši od Barselone u maju. Ova lampa je moja emocija prema njemu.

*Za one koji nisu čuli za ove gore pomenute muzičke bendove, to vam je kao kad bi ste bili Pakistanac i odete u Žitorađu i odlepite na sve tamo što ima - od zadruge do stajinci jer su odatle Ceca i Dačić, a vi ih abažavate.

Osnovni saveti i početna uputsva se nalaze u mom prvom postu posvećenu slikanju stakla.

Napredniji i zahtevniji je rad sa staklenim površinama koje su peskarene i ne provide se, tako da ne možete da se služite iscrtanim šablonima. Ne preporučujem korišćenje pomoćnih sredstava poput indigo papira što uglavnom savetuju amaterski crtači po staklu. Trag indiga je poput prljavšite i kasnije ne garantuje permanentnost boje. Osim toga, kontur pasta nema slična svojstva kao bilo koja olovka i poznavanjem njenog ponašanja na staklu, znate dokle možete da idete sa iscrtavanjem detalja. Skica na papiru može da posluži jedino u svrhu odmeravanja gabarita, kompozicije i pozicioniranja onoga što prenostite na peskarenu staklenu površinu.



Početak. Na očišćenu površinu, gledanjem u fotografiju prenosim glavne crte fasade i pijem izrazito tursku kafu.


... i Đoletova Pivara s obale reke Avon pravo na moju lampu.

Uvek imajte zaštitnu podlogu na kojoj iscrtavate, a kod oslikavanja, moja preporuka je da se radi na najlonu. Ja koristim bele, od punog najlona kese uglavnom od obuće jer su najveće. Time puzdano štitite površinu stola i smanjujete nepotreban štek najlonskih kesa u kući.Na ovom savetu bi mi pozavidela i Jagoda Beko.

"čaša kafe ište čašu acetona"
Novo osvajanje lampe, nova kafa, ovog puta home made expreso. Kako kaže moja drugarica Mirjana Živković: "Nov dan, nova nafaka - što bi rekli moji Bosanci."


Kada su sve zgrade iscrtane i treba da se uradi pozadina, ja sam bačena u veliku dilemu. Prvoj takvoj lampi sam "punom" bojom - kao što oslikavam detalje na fasadama oslikala i nebo. 



Sada ne bih mogla da tvrdim da je to bilo najbolje rešenje. Ovog puta, pokušaću nešto što do sad nisam radila. Da "rastanjim" boju nanoseći je sunđerom, a i da time napravim efekat pravog neba. Tako da ću svoj experiment podeliti sa svima vama koji istrajavate u čitanju.


Evo ga i sunđer.

I tako nekako, konac delo krasi.


Нема коментара:

Постави коментар